Beletristică · Citate · Crimă · Ficţiune · literatura contemporana · literatură română · Recenzii cărţi · thriller · Young Adult

Recenzie „Blocată între cadavre” de Theodora Savuli

Blocată între cadavre este acel roman atipic, cu întorsături de situație ce îți testează atât atenția în timpul lecturii cât și percepția și intuiția. Limbajul licențios face, de asemenea, notă distinctivă dat fiind că protagonista și totodată și naratoarea romanului este o adolescentă rebelă ce face parte din așa cunoscuta Haită.

Dacă un tâmpit n-are limite, trebuie să i le impui tu.

Bianca Lupu, supranumită Lupoaica, este o adolescentă greu încercată de viață și cu traume tot mai adânc înrădăcinate pe care cititorul va încerca când să le intuiască, când să le reconstruiască, din micile părți puse la dispoziție de către autoare, pe măsura înaintării în lectură. Droguri, alcool, violență, rebeliune contra societății și a suricatelor, dar și crimă, din toate gustăm în Blocată între cadavre.

Theodora Savuli nu scrie un roman ușor, relaxant, de citit pe vertical. Din contră; personajul principal are un trecut întunecat, aproape ireal, unde găsim copii ce fac rău altor copii, profesori ce doresc „vești bune” de la elevi abia intrați pe băncile școlii, părinți ce nu se feresc să aplice violența domestică și sechele ce ascund boli grave de sănătate mintală menite să întunece rațiunea.

Nimeni nu realizează cât de singur e cu adevărat. Asta până în momentul în care chiar e singur.

De asemenea, Blocată între cadavre este un roman în care cu greu te poți identifica cu personaje sau cu acțiunile acestora atâta vreme cât nu ai trăit într-un mediu, fie el social sau familial, zbuciumat. De altfel, Bianca este ea însăși un personaj dificil, ce pare a fi suferind de sindromul personalității multiple, blocată în drame și fantasme ce au pus-o și încă o pun la grea încercare.

Frica este doar o tranzacție. O putem opri sau porni indiferent de situația în care ne aflăm. Când spunem că ne este teamă să facem ceva, prealabil ne sunt oferite mai multe opțiuni, spre exemplu să luptăm contra ei, să ne lăsăm pradă ei, etc.

Pe mine personal, Blocată între cadavre m- a pus la grea încercare. Având la rândul meu un frate, nu m-am putut identifica deloc cu personajul principal și atitudinea rece față de frățior, neamaipunând la socoteală și stilul său rebel. De asemenea, mi-a fost greu să țin pasul cu salturile trecut-prezent menit să facă povestea și mai ambiguă dar neoferindu-mi suficiente piese cât să construiesc o imagine. Mi-ar fi plăcut o fluență mai pronunțată a poveștii precum și o dezvăluire mai amplă asupra vieții familiale a casei Lupu. Un alt minus, pentru mine, l-a reprezentat prezența englezismelor. Mi s-au părut foarte obositoare frazele în engleză. Mi s-au părut fără rost și pe deoparte neverosimile. Parcă era prea multă engleză într-un limbaj adolescentin. Sau poate nu mai sunt la curent cu suflul noi generații. În rest, povestea are potențial și te face să rămâi în poveste chiar și după ce ai închis volumul, tot încercând să acoperi golurile și să construiești imaginea de ansamblu.

Dacă v-am tentat asupra lecturii, Blocată între cadavre de Theodora Savuli poat efi achiziționat de pe site-ul editurii Siono.

Titlu: Blocată între cadavre

Autor: Theodora Savuli