Beletristică · Citate · crime fiction · Crimă · Ficţiune · literatura contemporana · literatura universala · Mister · Recenzii cărţi · Recenzii de la A la Z · Suspans · Young Adult

Recenzie „Fata invizibilă” (Fata invizibilă #1) de Blue Jeans

Fata invizibilă este un crime mistery unde ca și detectiv avem o adolescentă de șatesprezece ani cu un IQ peste limită și o memorie menită să stocheze orice informație. În primul volum al seriei Fata invizibilă, Julia Alvarez trebuie să deslușească atât motivul cât și autorul din spatele omuciderii colegei sale de clasă, Aurora Dominguez. Din primele investigații aflăm că victima noastră este o fire retrasă, necomunicativă, aflată pe buzele tuturor cunoscuților datorită despărțirii cu trâmbițe, în urmă cu câțiva ani, a părinților săi. Cum nimeni nu a cunoscut motivele reale ale despărțirii, fiecare și-a imaginat ce a putut făcând-o pe Aurora să se închidă în sine și să devină o exclusă, mare parte din timp, invizibilă pentru restul lumii.

Ce nimeni nu a reușit să afle însă este că totuși, cineva, a reușit să se apropie de sufletul fetei și să o facă pe aceasta să iasă din carapace. De asemenea, se va descoperi curând că fata avea și o relație secretă ce avea să fie blamată de societate dacă avea să fie dezvăluită. Să fie oare iubitul misterios cel ce o ucide pe fată sau altcineva avea ochi pentru Fata invizibilă?

Însă, cât stăm prinși cu cazul Aurorei, din nefericire o altă elevă este ucisă. Patricia Herrero, o împătimită a misterelor și a anagramelor crede că știe cine este criminalul dar se întâlnește mai întâi cu acesta pentru confirmare. Dar ca orice fan al crimelor misterioase transpuse într-un plan real, Patricia își ia măsuri de precauție și pentru orice eventualitate îi lasă colegei sale, Julia, un puzzle de rezolvat la finalul căruia se poate afla numele criminalului său.

Cât stăm alături de Julia să deslușim anagrama Patriciei avem darul de a afla cum că marea majoritate a oamenilor, de la elevi la profesori au ceva de ascuns. Practic, o crimă are darul de a pune sub semnul descoperirii secretelor tuturor celor de la liceul Ruben Dario. Un profesor are un întreg portofoliu de poze interzise de-ale elevelor sale, un altul are o relație romantică cu un elev, altul ucide din dragoste, unul a intrat pe ascuns și și-a schimbat tezele, unii își înșeală partenerii de viață, alții fac parte din LGTB și, într-un final, nimeni nu pare a fi cine pretinde că este. A fost Aurora unul dintre oamenii ce au descoperit vreounul dintre aceste secrete? Este greu de aflat cum la fel de greu este și să descoperim cu cine s-a întâlnit Patricia în seara morții sale.

Când nu vă iese ceva sau vă blocați, păstrați povestea într-o cutie și lăsați-o să respire. Sigur data viitoare când o să aveți de-a face cu ea, va decurge cu mai multă claritate.

Fata invizibilă abundă de personaje și mistere. Nu pășim bine în povestea unuia că ne acaparează viața altcuiva. Așadar dacă sunteți fani crime mistery Fata invizibilă este romanul vostru. De altfel, pentru doritori, poate fi achiziționat de pe site-ul editurii Rao.

Ca o paranteză, pe mine m-a plictisit extraordinar acest volum. Mi s-a părut o lălăială prelungită prea mult. Julia este îndrăgostită iremediabil de un băiat cu piercing în sprânceană cu care a rămas blocată în lift acum un an, prietenul ei cel mai bun, Emilio, în ciuda părului albastru nu este gay și bineînțeles este îndrăgostit de Julia și, suferă constant când din cauza neatenției fetei, când din cauza neînțelegerilor adolescentine cu părinții. Neînțelegeri ale căror cauză eu nu am înțeles-o, cum nu am înțeles nici drama împăcării cu aceștia. Într-un fel, am înțeles doza de suspans pe care autorul, fan al Agathei Christie, a încercat să o introducă, fără succes, în roman. Nu am citit nimic de Agatha dar sper să nu fie precum Fata invizibiblă că nu-mi vine a dona cărțile ce le am deja în bibliotecă. Eu, personal, recomand acest roman doar adolescenților sau celor ce abia sunt la început de drum în ale lecturilor. Pentru devoratorii de cărți cu ani de experiență nu cred că această carte îi va impresiona.

Titlu: Fata invizibilă

Titlu original: La chica invisible

Serie: Fata invizibilă