Beletristică · Citate · Crimă · Ficţiune · literatura contemporana · literatură română · Mister · Recenzii cărţi · Suspans · thriller

Recenzie „Ghostwriter” de Monica Ramirez

Ce stranie noțiune e iubirea. Induce liniște și totuși creează atât de multe spaime.

Ghostwriter este prima și, momentan singura, poveste ce m-a făcut să țin cu răufăcătorul în detrimentul victimei. În acest roman, Monica Ramirez te împinge să alegi răul mai mic sau, cel puțin, să alegi asasinul (că este de vise sau de vieți) mai asuprit și cu mai multe motive de a face ceea ce face. Deși nu este un roman alert, Ghostwriter te ține însă cu sufletul la gură prin suspansul creat de situații și de oameni care, pe nepusă masă, își arată adevărata față, într-un fel previzibil pentru noi dar nu și pentru protagonistă.

Când te atașezi, vezi cu alți ochi lucrurile. Echidistant.

Ava Nolan deține un magazin de antichități destul de productibil și este căsătorită cu un mic geniu în ale economiei; sau cel puțin așa îi place distinsului Jess Nolan să pretindă în fața mai puțin înzestratei sale soții. Încă de la începutul romanului simțim relația toxică a soților Nolan. Din primele capitole înțelegem cât de ocupat este Jess și câtă nevoie are de suținerea unei soții tăcute și docile. Când mai începe să învârtă și ceva din fondurile familiei pe la spatele Avei, cititorii deja încep să înțeleagă că ceva se ascunde în spatele imaginii de soț inteligent. Și probabil Ava ar rămâne în ceață dacă în calea ei nu ar ieși faimoasa scriitoare de romane de dragoste, Rachel Allen.

–Trebuie să fie foarte deștept. Nu-mi pot imagina cum e să lucrezi cu noțiuni intangibile, valori ce se pot materializa sau nu.

–Da, știu exact ce vrei să spui. Îmi place să cred că face comerț cu speranțe.

–Mai degrabă sunt un colector de vise, ori cel puțin așa sper.

Apariția lui Rachel în fața Avei pare ca un vis devenit realitate având în vedere fascinația celei din urmă vis a vis de scriitoare. Când cea dintâi îi propune să îi fie mentor în ale scrisului, Ava simte că universul în sfârșit îi oferă ceea ce merită și nu își mai încape în piele de fericire. Este de prisos să mai spunem că Jess nu pierde ocazia din a o ridiculiza. În scurt timp între Ava și Rachel pare a se lega o prietenie ca între surori. Însă pe cât de frumoasă pare nou înfiripata prietenie, pe atât de dramatic se va sfârși.

–Povestea mea nu obișnuia să fie interesantă.

–Toate poveștile sunt interesante, trebuie doar să pui întrebările potrivite.

Ava pare a fi un magnet pentru lingușitori, narcisiști și profitori. Deși căsătorită cu unul ce se încadrează în tipare, Ava pare a fi oarbă la dovezile de falsitate din jurul său și se lasă orbită de strălucirea falsă a interlocutorilor săi. Se pare că pentru fiecare persoană pe care o apreciază și o stimează, Ava este un mijloc de profit, de atingere a propriilor țeluri. Dar este oare Ava atât de slabă încât să poată fi manipulată până la capăt?

Fuga nu oferă putere. O femeie puternică iubește și atât. Fără jocuri inutile de culise.

Ghostwriter este o dovadă a faptului că unii sunt în stare să calce pe suflete pentru scopurile personale și că, în același timp, alții, sub interiorul aparent fragil, ascund o forță inimaginabilă, o mașină capabilă să se deconecteze de la sentimente și să se apere de răufăcători până la capăt, cu orice preț. Și atunci vine întrebarea: Cine este mai vinovat? Tu, care mă ataci sau eu, care mă apăr? A cui vină va cântări mai greu în balanță? Să presupunem că aceasta este tema discuției pentru romanul Ghostwriter. Succes!

Ghostwriter de Monica Ramirez, alături și de celelalte opere ale scriitoarei, sunt disponibile pe site-ul BookForge.ro.

Titlu: Ghostwriter

Autor: Monica Ramirez