Beletristică · Citate · Crimă · drama · Ficţiune · literatura contemporana · literatură română · Mister · Recenzii cărţi · Suspans · thriller

Recenzie „Tristețea grădinii de șofran” de Monica Ramirez

Tristețea grădinii de șofran este genul de poveste căreia i-ai dori un final fericit. Monica Ramirez ne afundă într-o mare de tristețe cu această lectură. O poveste tragică ce s-a întins peste generații întregi, smulgându-le zâmbetul de pe buze și căldura din suflet. Un fel de răzbunare karmică răsfrântă asupra personajelor greșite. Mi-a amărât sufletul această poveste. Avem atâtea teme, atâtea probleme întâlnite zilnic, atâtea suflete prefăcute mereu dispuse să ne facă una cu pământul cu zâmbetul pe buze. Și mai trist este faptul că, de cele mai multe ori, sufletele haine sunt persoanele în care avem încrederea cea mai mare.

Dragostea era la fel ca merele Redlove. Trebuia să te furișezi până la ea și când credeai că a dispărut pentru totdeauna, apărea din nou ca un miraj la orizont.

Pășim inițial într-o poveste tipică a două persoane căsătorite, ajunse la fundul sacului cu bani, căutându-și liniștea și inspirația, dat fiind că unul dintre ei este scriitor, într-o zonă mai liniștită și, de ce nu, cu care sunt familiarizați deja dat fiind că este locul nativ al celuilalt partener. Astfel îi descoperim pe Julia și Simon Hall ce se vor muta în casa profesorului Elliot Stokes cu care cei doi au avut, după caz, experiențe mai mult sau mai puțin plăcute.

Era mai bine să înfrunți lucrurile în loc să te ascunzi de ele.

În traiul de zi cu zi al celor trei, vom descoperi invidie între soți, relație toxică și mania unuia de a suprima dorințele celuilalt pentru a nu se ridica mai presus de el. O realitate dură pe care Julia refuză să o observe și care, pe nesimțite i-a stins latura scriitoricească devenind întreținătorul familiei, sacrificându-și visele pentru carierea unui soț prea puțin înzestrat și de un narcisism sufocant. Și ca orice soție dedicată, va găsi mereu vinovatul oricăror dispuse în propria-i persoană, sacrificându-se și mai mult.

–Asta face arta. Transformă catastrofele vieții în ceva glorios.

Totuși, ceva va fi mai presus de sacrificiul ei- povestea Reginei florilor de șofran. O iubire interzisă finalizată cu viețile distruse a două generații. Și când totul se credea finalizat, o a treia generație aproape e distrusă tot datorită unei inimi haine și egoiste. Peste asta adăugăm planuri mișelești și o fantomă sau două, după câte tragedii s-au petrecut la conacul Stokes. Ce inițial pare un nou început pentru Julia și Simon, în scurt timp se va transforma într-o amăgire și într-o repetare a trecutului.

Nu pot să nu mă gândesc că, uneori, când te obișnuiești cu un lucru rău, e mai bine să trăiești cu el decât să încerci să-l schimbi.

În Tristețea grădinii de șofran nu am știut de cine să-mi fie milă mai tare; de Ainslee care datorită frumuseții sale viața i-a fost ruinată pe neveste, de Maria care a fost măcinată de gelozie și aruncată din mașinăriile altcuiva în basmele zânelor, de Sunny și de tragedia ei ce a împins-o să ascundă adevăruri în ciuda ruinării unei vieți nevinovate sau de Julia, prinsă într-o viață ce nu-i aparținea?

Un loc e bun sau rău în funcție de oamenii din jur.

Tristețea grădinii de șofran este o poveste în poveste. Două povești intercalate ce vor face lumină într-o tragică poveste a trecutului răsfrântă peste un prezent trist. Monica Ramirez te împresoară în tristețe de la primele pagini, te presară cu mister, te distrage cu fantome și îți pune pistolul la tâmplă. Ai două variante: Te dai bătut și te alături spiritelor în liniște sau… Lupți până la ultima suflare riscând a trăi restul vieții tale cu fantomele trecutului și cu deciziile luate. Tu ce alegi?

O poveste excepțională pe care o recomand cu tot sufletul în ciuda faptului că ți-l frânge în miliarde de bucăți, acum disponibilă pe BookForge.ro.

Titlu: Tristețea grădinii de șofran

Autor: Monica Ramirez