Beletristică · Citate · Dragoste · Ficţiune · historical romance · literatura contemporana · literatură română · Recenzii cărţi · Romane de dragoste

Recenzie „Nestemata pierdută” de Raluca Butnariu

Fiecare om tânjea după iubire, chiar dacă, uneori, această nevoie a sufletului nu se făcea simțită la nivel conștient.

Așteptam de ani povestea nestematei pierdute. Am cicălit-o pe Raluca Butnariu de fiecare dată când apărea o nouă poveste cu Cleopatre și Nestemate. Într-un final i s-a făcut milă de sufletul meu și mi-a dăruit povestea lui Theodor Davenport. După salvarea lui despre care am aflat în Trandafirul scoțian, iată că a venit timpul să descoperim evoluția acestuia.

Lucrurile au un moment al lor. Încetează să-ți mai faci reproșuri inutile.

În Nestemata pierdută îl descoperim pe Theo luptând atât cu demonii încarcerării sale cât și cu frustrarea de a nu ști nimic despre Lefroy. În paralel cu aceste fantome mai planează una, cea a Lisandrei de Gramont care trezește în sufletul osânditului emoții și sentimente ce nu ar trebui să se nască. Avem pe de o parte teama unui trecut îngrozitor ce l-a osândit la purtarea unor cicatrici interioare și exterioare pentru tot restul vieții și, pe de altă parte, oprtunitatea unui nou început, dreptul la o nouă viață. Însă atâta vreme cât Theo rămâne pe blocat pe răzbunare, este greu de văzut raza de soare.

Oamenii au nevoie de compania altor oameni, chiar dacă nu sunt conștienți de asta.

Concomitent cu drama lui Theodor Davenport avem tragica poveste a Lisandrei de Gramont. Franțuzoaică la origine, fiică de preot, Lisandra și-a făcut cu greu drum în societate. O iubire interzisă cu vicontele de Gramont o împinge pe aceasta să afle pe pielea ei traiul greu și munca asiduă. Și de parcă asta nu ar fi fost de ajuns, este văduvită și foarte repede de darul dragostei de războiul în care Tristan își pierde viața înainte de a avea șansa de a-și cunoaște fiica. Astfel, Lisandre este încercată de greutăți pe toate fronturile și, cu toatea acestea, răzbește în ciuda faptului că moartea pare să o urmeze și să răpească pe oricine îi este drag.

Fiecare dintre noi suntem formați dintr-un cumul de calități și defecte. Oricum, este un amestec perfect pentru noi înșine. Fiecare om pe care-l întâlnim în viața asta scoate la lumină o altă latură a caracterului nostru, bună sau rea.

Piesă vitală în salvarea lui Theo, Lisandre, datorită originii sale, nu este tocmai binevenită în ochii nestematei. Ba mai mult, fiecare interacțiune între aceștia denotă o stare de aversiune fără finalitate. Singura care pare a-i înmuia sufletul ranchiunos al Rubinului fiind fiica Lisandrei, Francesca. Dar poate ea să fie un liant suficient de puternic pentru cei doi căpoși?

Un pericol nu avea întotdeauna fața hâdă a terorii sau a morții. Uneori se ascundea viclean în spatele unui chip delicat, cu ochi de nimfă și zâmbet zdrobitor.

Nestemata pierdută este o luptă: pentru viață, pentru prezent, pentru viitor. În același timp este și o demonstrație de prietenie, înfrângere și acceptare. O poveste despre redescoperire, renaștere și împlinire. Raluca Butnariu ne oferă o poveste suavă despre curajul de a-ți înfrânge monștriI și de a avea forța să-ți acorzi o nouă șansă la viață și la iubire. Totul stă în mâinile tale de a apuca ceea ce destinul îți așează în cale fără a încerca să te mai întrebi ce meriți și ce nu.

Înjurăturile aveau un scop curativ. Dacă o făceai corect,ușurai o parte semnificativă din povara care-ți apăsa inima.

Nestemata pierdută de Raluca Butnariu face parte dintr-un șir lung de romane historical romance, șir care eu sper să tot crească, unde forța feminină se infiltrează atât în lumea dură a bărbaților cât și în sufletele acestora subjugându-i pentru eternitate.

Ai grijă ce-ți dorești. Uneori primim mai mult decât cerem și alteori mai puțin decât merităm!

Atât Nestemata pierdută cât și restul romanelor semnate Raluca Butnariu pot fi achiziționate de pe site-ul editurii Librex Publishing.

Lectură plăcută!